مهندسی فناوری اطلاعات و کارشناس تجارت الکترونیک
تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده ، بازار پوشاک دست دوم تکه ای از یک پای بزرگتر را تشکیل می دهد.
بازار فروش مجدد. فروش مجدد یا تجارت مجدد
همانطور که اغلب به آن اشاره می شود، خرده فروشی اقلام استفاده شده است.
در حالی که چند سال پیش، اقلام دست دوم عمدتاً در بازارهای دست دوم و در مغازههای دست فروشی خرید و فروش میشدند، امروزه بیشتر تجارت به پلتفرمهای آنلاین منتقل شده است.
هم صنعت مد و هم مشاغل غیر مد در سال های اخیر در مدل های فروش مجدد پیشگام بوده اند.
این روند حتی با غولها در این بازی همراه شده است و خردهفروش مبلمان IKEA دو سال پیش یک پیشنهاد بازپسگیری و همچنین یک فروشگاه پاپآپ آزمایشی دست دوم راهاندازی کرد.
تخمین زده میشود که صنعت فروش مجدد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ برابر سریعتر از خردهفروشی
سنتی رشد خواهد کرد.
به طوری که تا سال ۲۰۳۰، تقریباً از هر پنج کالای موجود در کمد افراد، یک مورد دست دوم خواهد بود.
نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی فروشگاه اهل مد با مصرف کنندگان همکاری کردند برای اینکه دیدگاه آنها را در مورد بازار دست دوم بیابند – مقرون به صرفه بودن و ارزش را به عنوان دلیل شماره یک برای خرید اقلام دست دوم ذکر کردند.
تنوع محصول نیز همچنان مهم است و بهعنوان دومین محرک بزرگ پس از مصرف دست دوم ظاهر شده است که با افزایش محبوبیت برنامههای فروش مجدد تقویت میشود.
یافتهها همچنین نشان میدهد که تهدید رکود میتواند منجر به معکوس شدن روند مقرونبهصرفه شود، همانطور که بحران هزینههای زندگی ممکن است افراد را برانگیزد تا کمد لباس خود را به عنوان منبع درآمد اضافی تبدیل کنند.
بخش آنلاین همچنین شاهد پیشرفت های قابل توجهی در پروتکل های حفظ حریم خصوصی و احراز هویت محصول بوده است که فروش مجدد کالاهای خود را به صورت آنلاین برای افراد آسان تر و ایمن تر می کند.
علاوه بر این، مدهای دست دوم تمایل خریداران به انحصار را جلب می کند. در چند وقت اخیر، طرفداران بسیاری از سلبریتی ها را به خود جلب کرده است، مانند زندایا، که به طور مرتب با لباس های قدیمی روی فرش قرمز ظاهر می شود، و خواننده های لرد و ریحانا که از طرفداران ترند دست دوم نیز هستند.
این یک سوال مرتبط دیگر را ایجاد می کند – چه چیزی باعث می شود مردم به تجارت محصولات مستعمل بپردازند؟
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
خرید محصولات دست دوم دیگر یک تابو محسوب نمی شود، بلکه جوانان به خرید آنها افتخار می کنند. دلیل اصلی این روند این است که چنین محصولاتی ارزان تر و سبزتر می شوند.
آنها ارزان تر هستند زیرا می توان آنها را برای کسری از قیمت خرده فروشی خریداری کرد، اگرچه همه مدل های فروش مجدد در براکت های قیمت پایین قرار ندارند.
در واقع، سال های اخیر شاهد افزایش بی سابقه ای در فروش مجدد مدهای لوکس نیز بوده ایم.
برندهای مشهوری مانند باربری و گوچی با خدمات حمل و نقل مانند The RealReal برای جمعآوری و فروش مجدد محصولات قبلی خود همکاری میکنند.
مصرف کنندگان همچنین می توانند مستقیماً کالاهای لوکس مستعمل را در پلتفرم هایی مانند Vestiaire Collective به همتایان خود بفروشند.
در عین حال، مانند خریداران، فروشندگان خصوصی اغلب با انگیزه های مالی در حین تمیز کردن کمدهای خود هدایت می شوند.
صرفه جویی در پول تنها انگیزه در فروش مجدد نیست، بلکه افزایش چرخه عمر محصول مزایای زیست محیطی بیشتری را به همراه دارد – کاهش جذب اقتصاد از منابع طبیعی و به تاخیر انداختن ایجاد زباله.
با توجه به اینکه بحرانهای سیارهای مانند تغییرات آبوهوایی، آلودگی و از دست دادن تنوع زیستی در راس برنامههای مصرفکنندگان قرار گرفته است، شرکتها اکنون در تلاش هستند تا مدلهای کسبوکار خود را در رابطه با لباسهای دست دوم تطبیق دهند.
با وجود افزایش انتشار ناشی از تدارکات در گردش محصولات استفاده شده در بین مالکان جدید، مدلهای فروش مجدد به طور کلی از مدلهای سنتی «برداشتن، ساختن، اتلاف» در بیشتر معیارهای زیستمحیطی بهتر عمل میکنند.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
مدلهای فروش مجدد، کسبوکارها را تشویق میکند تا محصولات بادوامتری طراحی کنند. دوام محصولات به عنوان یک پیش شرط ضروری برای مدلهای فروش مجدد است زیرا چرخه عمر طولانیتر محصول به مالک جدید اجازه میدهد تا دفعات بیشتری بفروشد.
این هدف جدیدی را با مفاهیمی برای طراحی محصول برای ماندگاری طولانی تر تعیین کرده است و لباس های متقاعد کننده از لباس های بادوام ساخته می شود.
فن آوری درگیر در این فرآیند باید از یک طراحی مدولار پیروی کند که به تجارت فروش مجدد اجازه می دهد تا به راحتی قطعات را تعمیر و جایگزین کند.
تمرکز بر طراحی برای فروش مجدد، نوآوری را تقویت کرده و منجر به کیفیت بهتر محصول شده است.
فرانسه مقررات ضد زباله را ارائه کرده است که هدف آن تشویق طراحی برای چرخش است.
این یک طرح مسئولیت تولیدکننده (EPR) برای پوشاک دارد که شرکتهای تولیدکننده و فروش لباس در کشور را موظف میکند هزینهای را برای مدیریت و درمان پایان عمر محصولات خود بپردازند.
این هزینه زمانی که از لباسهای با کیفیت پایین و با دوام کمتر استفاده میشود، به میزان قابل توجهی افزایش مییابد.
این قانون نمونه بارز سیستم پاداش-جریمه مالی در نظر گرفته می شود و انتظار می رود به سایر کشورها و بخش ها گسترش یابد.
در طول مرحله همه گیر COVID-19 این ترس وجود داشت که مصرف کنندگان ممکن است به دلایل بهداشتی از خرید اقلام مستعمل منصرف شوند.
برعکس، اگر از اعداد و ارقام استفاده کنیم، در فرانسه برعکس اتفاق افتاده است.
پلتفرمهای آنلاین لباسهای دست دوم با بیش از ۱۲.۵ میلیون کاربر در کشور رشد قابلتوجهی در مرحله مهار (بین مارس و می ۲۰۲۱) گزارش کردند.
مشخص شد که افراد کمد لباس های خود را دو برابر قبل از همه گیری تمیز می کردند.
در حالی که بخش خرده فروشی به طور کلی ۱۵ درصد کاهش یافته است، گفته می شود که فروش مجدد مد مبتنی بر وب در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۶۹ درصدی داشته است.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
این کشور با رونق تجارت دست دوم در سال های اخیر در انقلاب فروش مجدد مشارکت دارد.
نظرسنجی جهانی مصرف کنندگان Statista که در سال ۲۰۲۲ در آنجا انجام شد نشان داد که ۲۹ درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی در ۱۲ ماه گذشته لباس های دست دوم را به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کرده اند.
حتی هایپرمارکت زنجیرهای فرانسوی Auchan – یکی از بزرگترین خردهفروشهای مواد غذایی کشور، مجبور شد بخش پوشاک دست دوم را در فروشگاههای خود در سال ۲۰۲۱ نصب کند.
این لباسها، شلوارها و سایر لباسها با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع در انبار ۳۵۰۰ متر مربعی آن در Hastingues در منطقه لندز فرانسه عرضه شد.
سوپرمارکتهای دیگری مانند Super U، Carrefour، Leclerc و Cora به زودی به بازار آمدند.
پس جای تعجب نیست که شرکت های مد نیز از نظر استراتژیک با روند فروش مجدد پیش می روند.
برخی از شرکت ها رویکرد خاصی را برای پیاده سازی مدل های تجاری فروش مجدد خود اتخاذ می کنند.
بسیاری از شرکتهای سنتی که شروع به درگیر شدن در تجارت فروش مجدد کردند، در ابتدا راهحلهای آزمایشی و فرعی راهاندازی کردند که کسبوکار اصلی را جدا نگه میداشت، اما به شرکت اجازه داد تا پروژههای فانوس دریایی داشته باشد تا بتوانند نحوه کنار آمدن با یک تجارت جدید اما متفاوت را بیاموزند.
هر دو H&M و Zalando پلتفرمهای مستقلی را برای فروش مدهای از قبل با کیفیت کنترل شده معرفی کردند – H&M’s Sellpy و Zalando’s Zirkle.
بازیکنانی مانند Lulumelon، Cos و Isabel Marant نیز ادعا میکنند که موفق به فروش مجموعهها در وبسایتها و فروشگاههای خود شدهاند که به کمک قابلیتهای داخلی یا راهحلهای برچسب سفید کمک میکند.
در واقع، ایزابل مارانت گزارش داد که دو سوم خریداران دست دوم آن در عرض یک سال پس از راه اندازی بازوی فروش مجدد قدیمی، مشتریان مستقیم جدید آن شدند.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
در خردهفروشی، پاسخگویی به تقاضاهای در حال تغییر با پیشنهادات پایدارتر میتواند مشتریان جدیدی را جذب کند و همچنین وفاداری مشتریان را بهبود بخشد.
مدل های کسب و کار فروش مجدد نیز می توانند به ایجاد یک الگوی به اصطلاح قفل کمک کنند.
به عنوان مثال، برخی از شرکت ها در ازای محصولات دست دوم، کوپن هایی را به مشتریان خود ارائه می دهند که فقط در فروشگاه قابل استفاده است.
این به مشتریان کمک می کند ارزش جدیدی از دارایی های استفاده شده به دست آورند و حلقه فروش در اکوسیستم کسب و کار خرده فروش بسته باقی بماند و همچنین جریان های درآمد جدیدی برای فروشندگان ایجاد کند.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
نظرسنجی مصرفکنندگان BCG همچنین نشان داد که در حالی که مصرفکنندگان عموماً از خرید آنلاین دست دوم راحت هستند، ترس از کالاهای تقلبی یا بیکیفیت میتواند یک عامل بازدارنده باشد.
۱۰ درصد از کالاهای با مارک فروخته شده تقلبی هستند و تخمین زده می شود ۸۰ درصد از مصرف کنندگان آگاهانه یا ندانسته کالاهای تقلبی یا تقلبی را حمل کرده اند.
این مقدمه را برای خرده فروشانی که وارد فضای فروش مجدد می شوند فراهم می کند تا به کاهش ترس مصرف کنندگان از جعل کمک کند.
چنین تلاشی به برندها و خرده فروشان نیاز دارد که مدل های تجاری فروش مجدد نوآورانه ای را ابداع و اجرا کنند که باید الهام بخش و اعتمادساز در بین مصرف کنندگان باشد.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
همانطور که رقابت در بازار فروش مجدد و به ویژه پلتفرم های آنلاین در حال افزایش است، شرکت ها باید با مخاطبان فعلی خود مرتبط باقی بمانند و تاکتیک هایی را توسعه دهند که دسترسی آنها به مخاطبان جدید را نیز افزایش دهد.
علاوه بر این، اقداماتی برای کاهش خطر و محافظت از شهرت آنها نیز باید انجام شود.
پس از پیادهسازی، مدل کسبوکار فروش مجدد باید به شرکتها اجازه دهد تا کنترل برند و ساختار قیمتگذاری خود را حفظ کنند و همچنان حاشیه بهینه را در همان لباس ایجاد کنند.
در صورت آنلاین بودن، میتوان از بینشهای اضافی بهدستآمده برای جلوتر ماندن از یک بازی با تغییر سریع استفاده کرد.
به عنوان مثال، برندها میتوانند دادههایی را که برای خریدهای بار اول نگهداری میکنند غنی کنند و از آن به طور مؤثر در هدفگیری مجدد کمپینها و تدوین استراتژیهای CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) استفاده کنند.
با وجود مزایای ذکر شده، این روش دارای معایبی نیز می باشد. این می تواند منابع فشرده باشد، در شرایطی که فروش کم است، مشکلات موجودی ایجاد کند، و خطر خواری محصول را به همراه داشته باشد، با فریب خوردن مصرف کنندگان از محصولات جدید برند یا خرده فروش.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
در دنیای واقعی، هر بازیکن مد منابع لازم برای پیاده سازی و مدیریت عملیات فروش مجدد خود را ندارد.
این باعث می شود که شراکت با یک پلت فرم فروش مجدد گزینه خوبی باشد.
چنین مشارکتی یک راه حل سودمند دوجانبه ارائه می دهد که در آن پلت فرم لجستیک، پردازش پرداخت و اعتبارسنجی محصول را انجام می دهد، یعنی انجام بررسی های کیفیت و احراز هویت، و شریک مد به دلیل کشش برند خود، ترافیک، ارتقاء و اعتبار بیشتری را ارائه می دهد.
از این طریق، برندها و خردهفروشان به نوبه خود میتوانند محصولات را مجدداً بفروشند، شناخت را افزایش دهند و بدون نیاز به اجرای عملیات فروش مجدد، مشتریان جدید را با قیمت ارزان به دست آورند.
آنها می توانند محصولات را از فروشندگان فردی در ازای دریافت اعتبار فروشگاه تهیه کنند که به نوبه خود می تواند وفاداری مشتری را ایجاد کند.
خردهفروش لوکس Mytheresa که با Vestiaire Collective شریک است و Burberry با RealReal شریک است تحت این مدل فعالیت میکنند.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
مدل دیگر شامل شرکتهای مد میشود تا فرصتهایی را که با رشد کسبوکارشان از طریق فروش مجدد به دست میآید، بدون سرمایهگذاری قابل توجه یا تعهد بلندمدت بررسی کنند.
تحت این مدل، گزینههای موجود برای برندها و خردهفروشان شامل دادن فضایی با اندازه متوسط به پلتفرمهای فروش مجدد شخص ثالث در فروشگاهها و توسعه طرحهای تخفیف و تشویقی برای مشتریانی است که لباسهای دست دوم خود را به فروش میرسانند.
این همچنین به افزایش بازدید و دسترسی مخاطبان کمک می کند، علاوه بر این به بازیکنان اجازه می دهد در اقتصاد دایره ای شرکت کنند و در عین حال خطرات ناشی از کالاهای تقلبی را کاهش می دهد.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
علاوه بر ایالات متحده آمریکا و اروپا، استرالیا نیز با افزایش برای پوشاک و سایر اقلام در منحنی رشد قرار دارد.
این قره کشور شاهد رشد قارچ گونه خیابان های خرده فروشی دست دوم – آنلاین و همچنین آفلاین، با مطالعه در ملبورن و سیدنی است.
بر اساس مطالعه سال ۲۰۲۱ توسط فروشگاه دست دوم Reluv، صنعت مد استرالیا دومین مصرف کننده بزرگ منسوجات و پوشاک در جهان است.
این نتیجه به این می شود که هر استرالیایی سالانه حدود ۲۳ رود لباس به محل دفن زباله می فرستد که در مجموع سالانه بیش از ۸۰۰۰۰۰ تن لباس هدر می کند.
مطالعه دیگری توسط YouGov – یک پورتال دانش، نشان می دهد که حداقل ۲۴ درصد از استرالیایی ها قبل از بیرون انداختن یک کالای یک بار آن را پوشیده اند.
مطالعه Reluv همچنین ادعا کرد که حداقل ۷۲ درصد استرالیایی ها در ۱۲ ماه گذشته یک کالای دست دوم خریداری کرده اند.
حداقل ۵۲ درصد از فروشگاههای مشابه Vinnies لباس میخریدند، ۳۳ درصد از پلتفرمهای آنلاین استفاده میکنند
و ۱۵ درصد در بازارها یا فروشگاههای قدیمی به صرفه بودهاند.
بازار استرالیا شاهد ورود بسیاری از کارآفرینان، حتی مهاجران به فضای دست دوم است، مانند Swapup – یک فروشگاه دست دوم آنلاین مستقر در سیدنی که توسط Alifa در سال ۲۰۱۸ شروع شد، زمانی که او به استرالیا مکان کرد و می خواست برای کمد لباس و خانه خود را به دست دوم بخرد، اما برای تهیه آن به راحتی کار کرد.
او Swapup را راهاندازی کرد – یک فروشگاه صرفهجویی و محمولهها که مجموعههای شیک و دسته دوم از مدهای زنانه و بچهگانه را ارائه میدهند که از کمد لباسهای آسیایی تهیه میشود.
نامهای بسیاری دارند که بازار دسته دوم استرالیا را شکل میدهند – Vinnies، Savers، Salvos Stores، Goodbyes، Out of Closet (OTC Vintage)، Hunter Markets و Retrostar.
Swap: Swap یک فروشگاه آنلاین محموله و صرفه جویی است که پوشاک و لوازم جانبی زنان، زایمان، مردان، کودکان و نوزادان را تا ۹۰ درصد تخفیف در قیمت های خرده فروشی ارائه می دهد.
دفتر مرکزی آن در Downers Grove، IL است و دارای دفاتری در شیکاگو (ایالات متحده) و هلسینکی (فنلاند) است.
این فروشگاه اینترنتی که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد، سفر خود را از یک انبار ۶۰۰۰ فوت مربعی در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۵ به ۳۶۰۰۰۰ فوت مربع گسترش یافت و یک سال بعد لباس ها و لوازم جانبی زنانه را اضافه کرد و سپس لباس ها و اکسسوری های مردانه را اضافه کرد.
در ابتدا «محموله آنلاین swap.com» نام داشت و در سال ۲۰۱۷ مجدداً swap.com نامگذاری شد.
( تجارت فروش مجدد لباس های کارکرده )
از امروز، بیش از ۲ میلیون محصول منحصر به فرد با اندازه متوسط سفارش ۵۵ دلار با سفارشات ۷ تا ۳۶۰ دلار و نزدیک به ۲۰۰۰۰ کالای فهرست شده جدید روزانه اضافه شده است.
ارسال رایگان برای سفارش های بیش از ۷۵ دلار و ۳۰ درصد تخفیف به مشتریان جدید در اولین سفارش آنها ارائه می دهد.
این بازار جامعه ای از خرج کنندگان را قادر می سازد تا پوشاک دست دوم مقرون به صرفه و باکیفیت را برای کل خانواده بیابند.
مجموعه برندهای آن غنی است و دارای هر نام تجاری است که از تمام ۲۶ حرف الفبای انگلیسی شروع می شود.
پرفروشترینهای آن اجناس فشن فورواردی هستند که در سه سال گذشته در مراکز خرید یا فروشگاههای بزرگ وجود داشتهاند.
Swap معیارهای پذیرش اختصاصی برای پوشاک، کفش، لوازم جانبی، اقلام رد شده و همچنین موارد فراخوان شده را به خوبی تعریف کرده است که به وضوح در سایت خود نمایش داده می شود تا به فروشندگان کمک کند اقلام مورد تقاضایی را که مشتریانش جستجو می کنند انتخاب کنند.
با این حال، معیارهای پذیرش رایج در معرض تغییر مکرر مد هستند.
علاوه بر این، یک برنامه وابسته به مبادله را اجرا می کند که شامل ۵ درصد کمیسیون برای هر سفارش است.
Thredup: Thredup یک فروشگاه آنلاین است که پوشاک، کفش و اکسسوری دست دوم زنانه و بچهگانه را ارائه میدهد.
Thredup با ایجاد آینده ای پایدارتر برای صنعت مد، نحوه خرید مصرف کنندگان را تغییر داده است.
با گسترش چرخه عمر میلیون ها لباس از طریق مدل کسب و کار فروش مجدد مقیاس پذیر خود، به عنوان راه حلی برای اتلاف صنعت مد ظاهر شده است.
تا به امروز، ۱۳۷ میلیون کالای منحصر به فرد را در ۱۰۰ دسته پردازش کرده است، علاوه بر این، ۶۳۷ میلیون پوند CO2 را با توانمندسازی مصرف کنندگان برای خرید و فروش دست دوم جایگزین کرده است.
در این فرآیند، به خریداران خود کمک کرده است تا حدود ۴.۱ میلیارد دلار از قیمت خرده فروشی صرفه جویی کنند.
این شرکت که در سال ۲۰۰۹ توسط جیمز راینهارت – مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران فعلی آن – تأسیس شد، فروش مجدد زنان را در سال ۲۰۱۳ به تجارت کودکان خود اضافه کرد که به زودی از کسب و کار بعدی پیشی گرفت.
مد طراح با قطعات انتخاب شده از برندهای سطح بالا در سال بعد گنجانده شد و به دنبال آن اولین مرکز توزیع آن با افتتاح اتوماسیون در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت.
فرآیند فروش Thredup با یک کیت Clean Out شروع میشود – یک کیسه خالخالی غولپیکر برای هدیهدهندگانی که میتوانند آن را با لباسهای موجود در فهرست مارکهای پذیرفته شده پر کنند و به صورت رایگان ارسال کنند.
پس از دریافت، اقلام به صورت حرفه ای بر روی مانکن ها عکس می گیرند تا به خریداران علاقه مند کمک کند تا ببینند که چگونه مناسب هستند.
پس از فروش، پول را می توان نگه داشت، به عنوان اعتبار فروشگاه استفاده کرد یا در سایر خرده فروشان پایدار مانند Reformation از طریق برنامه Upcycle آنها استفاده کرد.
هر چیزی که پذیرفته نمی شود یا به هدیه دهنده بازگردانده می شود یا به طور مسئولانه بازیافت می شود.
اگر اهداکننده دستور دهد که از سود خود چشم پوشی کند، یک کیت اهدا سفارش داده می شود و به جای دادن درصدی از درآمد فروش به اهداکننده، Thredup 5 دلار به هر موسسه خیریه ای به انتخاب اهداکننده اهدا می کند.
علاوه بر اینکه لباسها را در گردش نگه میدارد، از طریق صندوق مد دایرهای خود – یک سازمان غیرانتفاعی ۵۰۱(c)3 که در حال تعلیق است، بیشتر با مد سریع مبارزه میکند.
Thredup به عنوان یک بازار مدیریت شده، مارک های عالی را با قیمت های عالی در مجموعه ای همیشه در حال تغییر به خریداران ارائه می دهد.
هر کالا تحت بازرسی کیفیت قرار میگیرد و خریداران را قادر میسازد تا ارزش، برندهای لوکس و ممتاز را در یک مکان، تا ۹۰ درصد کاهش قیمت خردهفروشی تخمینی، خریداری کنند.
این پلتفرم دارای Resale-as-a-Service (RaaS) است که حتی برندهایی مانند Walmart، GAP و Reformation را قادر میسازد تا فروش مجدد مدرن را به مشتریان خود ارائه دهند.
از نظر فنی، Thredup یک پلت فرم عملیاتی سفارشی ساخته شده با توانایی پردازش بیش از ۱۰۰۰۰۰ مورد منحصر به فرد در روز است.
این پلتفرم که برای لجستیک “Single SKU” ساخته شده است از زیرساخت های پردازش توزیع شده، نرم افزار اختصاصی و تخصص علم داده تشکیل شده است که فناوری آن شامل یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است.
این فناوریها تشخیص بصری، الگوریتمهای چند لایه را برای تعیین قیمتهای فروش مجدد و عکاسی خودکار که میتواند صدها هزار عکس در روز تولید کند، امکانپذیر میسازد.
Beyond Retro مستقر در بریتانیا در سال ۲۰۰۲ به عنوان اولین فروشگاه خود در خیابان Cheshire متولد شد.
از آن زمان، با ۱۵ فروشگاه در سراسر بریتانیا و شمال اروپا با پیوستن هلسینکی اخیراً به یک تجارت جهانی تبدیل شده است.
مدل جالبی را ارائه میکند که در اصلهای مد سریع رشد میکند.
محصولات را تا شش ماه قبل با کمک سیستم مدیریت اطلاعات پیچیده که بهروزرسانیهای دائمی روند داخلی را ارائه میدهد، تهیه میکند.
این شرکت دارای شبکهای از گنجبران آموزشدیده است که در انبارهای تأسیسات طبقهبندی جهانی کار میکنند و به معنای واقعی کلمه کوههای لباسهای دست دوم را بالا میبرند تا «الماسهای» قدیمی را پیدا کنند که با گرایشهای خردهفروشی مطابقت دارند.
انتخاب کنندگان به رنگ، اندازه، تناسب، کیفیت و برچسب نگاه می کنند تا نیازهای خریداران خود را برآورده کنند.
تلاش پر زحمت تنها ۱ در ۱۰۰۰ برش را نتیجه می دهد.
هنگامی که هزاران مورد از این یافته ها از رسیدن به دفن زباله یا خردکن نجات یافتند، به انبارهای شرکت در لندن و سوئد ارسال می شوند.
نرمافزار توسعهیافته ویژه آمار مد حیاتی هر مورد منحصر به فرد را دنبال میکند: روند، دهه، اندازه، سبک و منبع در میان موارد دیگر. چندین کانتینر حمل و نقل در هفته پردازش می شوند که در آن کارشناسان محصول هر جعبه را برای کنترل کیفیت قبل از آویزان کردن اقلام برای قیمت گذاری بررسی می کنند.
با افزودن هزاران قطعه جدید به طبقات فروشگاه های Beyond Retro و هر هفته به صورت آنلاین، اطمینان حاصل می شود که هر بار که خریداران خرید می کنند، محصولات قدیمی تازه وجود دارد.
به این ترتیب است که فروشگاه آنلاین لوازم خانگی زنانه و مردانه میتواند با ارائه همه چیز از دهه ۱۹۶۰ تا ۹۰، رویای شیک پوشان بوهو را به رخ بکشد.
بهعلاوه، دارای یک طیف قدیمی Vintage برای لباسهای نوساز است.
در طول سالها، Beyond Retro یک چشم متخصص برای چاپ، شکل و تزیینات کمیاب ایجاد کرده است که به “بایگانی طراحی” آن – مرجع و منبع الهام برای توسعه محصول در همه بازارها و جنسیتها – دامن میزند.
مجموعه Beyond Retro با بیش از ۶۰۰۰ لباس اصلی و ۱۰۰۰۰ نمونه چاپی موجود در محل، مجموعه ای غنی و متنوع را ارائه می دهد که سیر تحول تاریخ مد از دوران ویکتوریا تا زمان های اخیر را دنبال می کند.
این مجموعه دارای خیاطی های نفیس قرن نوزدهمی است که شامل لباس های چای مربوط به دهه ۱۹۳۰، جین های اواسط قرن و حتی اقلام نظامی می شود، در حالی که نمونه های چاپی اصیل فراوانی هر الگو، موتیف و تم را از گل ها گرفته تا پیسلی ها، ژئو و موارد دیگر را پوشش می دهد.
Vestiaire Collective: برنامه تجارت اجتماعی اروپایی برای مدهای مورد علاقه Vestiaire Collective در سال ۲۰۰۹ در پاریس توسط Fanny Moizant پس از مادر شدن ۲ فرزند راه اندازی شد.
او پس از اینکه متوجه شد که بسیاری از دوستانش کمدهایی پر از لباس های طراحی دارند که دیگر نمی پوشند، سایت را با پنج شریک تجاری تاسیس کرد.
او این پلتفرم را با ۳۰۰۰ قطعه راه اندازی کرد و این تعهد را داشت که همه اقلام می توانند احراز هویت شوند.
به عنوان یک عمل، این پلتفرم گردش مالی یا سودآوری خود را فاش نمی کند، علیرغم اینکه شرکت در سپتامبر ۲۰۲۱ به ارزش ۱.۷ میلیارد دلاری دست یافت.
از امروز، این شرکت دارای گواهینامه B است که بالاترین استانداردهای تأیید شده عملکرد اجتماعی و زیست محیطی، شفافیت و پاسخگویی را برآورده می کند.
دفاتری در پاریس، نیویورک، لس آنجلس، هنگ کنگ، سئول، سنگاپور و مرکز فناوری در برلین دارد.
Vestiaire Collective از زمان آغاز به کار خود در حال ساخت یک جایگزین مناسب برای سیاره برای مد سریع بوده است و با ترویج جنبش مد دایره ای به عنوان جایگزینی برای تولید بیش از حد و مصرف بیش از حد، و شیوه های بیهوده صنعت مد، وقف تغییر صنعت مد برای آینده ای پایدارتر شده است.
این به مشتریان این امکان را میدهد که مدهای لوکس «تأیید شده» را خریداری و بفروشند که در آن فروشندهها میتوانند کالا را خودشان فهرست کنند یا از Vestiaire بخواهند این کار را برای آنها انجام دهد.
این پلتفرم به لطف جامعه بسیار درگیر و موجودی کمیاب و مطلوب آن از ۳ میلیون مورد منحصر به فرد است.
نظرسنجی از کاربران فروشگاههای پوشاک دست دوم در بریتانیا در سال ۲۰۲۲ برای ارزیابی پلتفرم Vestiaire Collective بر روی پنج معیار – آگاهی از برند، محبوبیت، استفاده، وفاداری مصرفکننده و سر و صدا در اطراف برند در بازار انجام شد.
Statista گزارش می دهد که در حالی که ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان از این پلت فرم آگاه بودند، این پلتفرم تنها در بین ۴ درصد محبوب بود.
تنها ۳ درصد اعتراف کردند که از آن استفاده کرده اند و ۲ درصد هر کدام به وفاداری خود به پلتفرم اعتراف کرده اند و در رسانه ها، رسانه های اجتماعی یا در تبلیغات در طول سه ماه گذشته درباره آن شنیده اند.
۹ درصد دیگر نیز احساس میکردند که در اطراف Vestiaire Collective سروصدای کمی وجود دارد یا اصلا وجود ندارد و این نشان میدهد که این برند در بازار بریتانیا به مدت طولانی پیش خواهد رفت.
Depop یک شرکت تجارت الکترونیک اجتماعی P2P (همتا به همتا) مستقر در لندن با دفاتری در منچستر، میلان و نیویورک سیتی است.
این توسط یکی از بنیانگذاران مجله PIG (People in Groove) و عینک آفتابی Retro Super Future، سایمون بکرمن، در ابتدا به عنوان یک شبکه اجتماعی که خوانندگان PIG می توانستند اقلامی را که در مجله ارائه می شود خریداری کنند، تأسیس شد.
پس از پی بردن به نیاز به عملکرد فروش، برنامه مجدداً به عنوان یک بازار جهانی در نظر گرفته شد که در آن فرد میتوانست ببیند دوستان و افرادی که از خود الهام میگیرند چه چیزهایی را میپسندند، میخرند و میفروشند.
این به Depop کمک کرد تا از طریق تجارت الکترونیکی، فرهنگها، طرحها و جوامع خلاق در سراسر جهان را به یک کانال ارتباطی جهانی تبدیل کند.
این یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت Etsy شد – بازار جهانی برای کالاهای منحصر به فرد و خلاق، اما به عنوان یک شرکت مستقل به فعالیت خود ادامه می دهد.
این خانه بیش از ۳۰ میلیون استایلیست، طراح، هنرمند، کلکسیونر، فروشنده قدیمی، کفش ورزشی و غیره است.
از ژانویه ۲۰۲۳، Naver Corporation – بزرگترین شرکت اینترنتی کره جنوبی، Poshmark که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است را خریداری کرد – یک بازار اجتماعی برای سبک های جدید و همچنین دست دوم برای زنان، مردان، بچه ها، حیوانات خانگی و خانه.
این خرید یک بازیگر جهانی در تجارت مجدد مد آنلاین ایجاد کرده است.
در حالی که Poshmark استراتژی ناور را برای ایجاد یک مجموعه جامعه تجارت الکترونیک جهانی برای به دست آوردن رشد در بازارهای بزرگ دست نخورده در سراسر جهان تسریع خواهد کرد، Poshmark به نوبه خود از فناوری، تخصص ناور در آسیا و سابقه موفقیت آمیز پشتیبانی از پلتفرم های تجارت الکترونیک در سطح جهانی بهره خواهد برد.
آنها با هم نرخ تبدیل خرید را افزایش میدهند، تعامل کاربر را عمیقتر میکنند، یک صنعت پیشرو در تجارت پخش زنده ایجاد میکنند، و روابط منحصر به فرد و تجربیات مبتنی بر اکتشاف را تقویت میکنند که باعث رشد سریع بازار تجارت مجدد میشوند.
این تراکنش منجر به حذف Poshmark از فهرست NASDAQ شد که در غیر این صورت به شکل فعلی خود به کار خود ادامه خواهد داد.
Poshmark دارای ۸۰ میلیون کاربر ثبت نام شده در سراسر ایالات متحده، کانادا و استرالیا است و ۲۰۰ میلیون کالا را برای فروش در این بازارها ارائه می دهد.
هر ثانیه یک فروش در ایالات متحده انجام می دهد.
Poshmark مردم را به هم متصل می کند و به آنها اجازه می دهد به راحتی از کمدها و بوتیک ها خرید کنند.
طبق گزارش ها، فهرست اقلام در سایت کمتر از ۶۰ ثانیه طول می کشد.
بازار مهمانی های شیک را برگزار می کند که رویدادهای خرید و فروش مجازی هستند که در برنامه اتفاق می افتد.
افراد می توانند با دوستان خود مرور، خرید و حتی فهرست کنند.
علاوه بر این، حمل و نقل آسان شده است.
هنگامی که فروش در Poshmark انجام می شود، به فروشنده یک برچسب از پیش پرداخت شده و از قبل نشان داده شده برای قرار دادن روی جعبه ارائه می شود.
پس از بسته بندی فروش، می توان آن را در صندوق پستی USPS (خدمات پستی ایالات متحده) تحویل داد یا حتی آن را به صورت رایگان از خانه فروشنده تحویل گرفت.
Goodfair یکی دیگر از فروشگاههای آنلاین آمریکایی Goodfair است که مشتریان را تشویق میکند تا فراتر از خرید دست دوم رفته و به مصرفکنندگان آگاه کامل تبدیل شوند.
ماموریت آن “بدون چیزهای جدید” نیاز به کارخانجات کم دستمزد را کاهش می دهد و با ضایعات لباس و آلودگی که نتیجه مد سریع است مبارزه می کند.
لباسهای مقرون به صرفه، لوازم جانبی و کالاهای خانگی Goodfair با کسری از هزینه خرید جدید است.
هنگامی که سفارش دریافت می شود، تیم آن هر قطعه را به صورت دستی در یک بسته نرم افزاری منحصر به فرد انتخاب می کند.
Goodfair به عنوان یک فروشگاه آنلاین بدون مکان فیزیکی، مستقیماً با شرکتهای بازیافت پارچه و سایر شرکا برای خرید لباسهای موردعلاقه خود قبل از صادرات همکاری میکند که اکثریت آنها در محل دفن زباله در خارج از کشور قرار میگیرند.
دسته بندی محصولات از اقلام صرفه جویی شده را خریداری می کند که در عدل های بزرگ به وزن ۱ تن یا بیشتر به انبارش می رسد.
این عدل ها باز می شوند و سپس در سه سطح درجه بندی می شوند:
۱. خوب است
۲. آسیب دیده، چاپ شده
با محتوای نامناسب یا لکه دار شده است (اینها به بهترین شکل ممکن تغییر کاربری داده می شوند).
و ۳. لکه های سطحی که احتمالاً می توانند خیس شوند یا شسته شوند (اینها برای شستشو ارسال می شوند و سپس برای فروش مجدد ارزیابی می شوند).
اندازه هر تکه لباس استفاده شده مطابق با استانداردهای اندازه واقعی Goodfair تغییر می کند و سپس تا می شود، شمارش می شود و ذخیره می شود تا پس از دریافت سفارش توسط انتخاب کنندگان آن بسته بندی شود.
مرکزی برای نگه داشتن وسایل در بازی است، به عنوان مثال، برای خرید و فروش اقلام پاتاگونیا استفاده شده – همه تمیز، کاربردی و با ضمانت پشتیبانی می شود.
تجهیزات بادوام پاتاگونیا برای مدت طولانی دوام میآورد و پس از پرداخت بیشتر از سوی خود، در مقابل اعتبار پاتاگونیا برای استفاده دیگران از آنها بازخرید میشود.
چرخ دنده پاتاگونیا استفاده شده به صورت آنلاین و در فروشگاه های منتخب فروخته می شود.
پاتاگونیا همچنین برای اقلامی که مصرف کنندگان دیگر از آنها استفاده نمی کنند اعتبار تجاری ارائه می دهد، راهنماهای آنلاین تعمیر و مراقبت DIY را به اشتراک می گذارد، و لباس ها را در پایان عمر مفیدشان بازیافت می کند.
هدف Worn Wear کاهش مصرف و استفاده بیشتر از چیزهایی است که قبلاً در اختیار شماست.
اگرچه بسیاری از بازیکنان به صورت دست دوم معامله می کنند، Refashioner از ایالات متحده وجود دارد که مد منحصر به فرد وینتیج را برای ارائه دارد – لباس های «مالکانه» نه «از قبل مالکیت».
این سایت که توسط یکی از شیک پوشان کیت سکولس در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، قطعات طراح و نمونه های استثنایی از مجموعه های خصوصی را به فروش می رساند، که توسط خود صاحبان سازماندهی شده و همراه با داستان کامل است.
ماری روتلر را در نظر بگیرید – مادربزرگ ۹ سالهای که چهار دهه از لباسهای خود را بکر و با یادداشتهای خاطرهای کامل نگه داشته است.
یکی از نوه های او وقتی متوجه شد که ماری نه تنها لباس های خود را در تمام دهه ها بکر نگه داشته است، بلکه یادداشت هایی نیز نوشته بود تا به خود یادآوری کند که آنها را کجا پوشیده است، مجموعه او را احیا کرد.
به همین ترتیب، این سایت از افرادی که لباس های خود را بیش از حد دوست دارند دعوت می کند که آنها را دور بیندازند یا “بی روح” بفروشند.
اگرچه این سایت معمولاً نام این مالکان شناخته شده را دارد، تعداد کمی از آنها با نام مستعار برای حفظ حریم خصوصی کار می کنند.
این افراد برجسته به تجارت لباس بسیار شخصی اعتقاد دارند.
امکان خرید خصوصی با قرار قبلی وجود دارد که بخش کوچکی از قطعات را علاوه بر تسهیل خرید شخصی، منبع یابی، استایل و گنجاندن وینتج در ظاهر خریداران ارائه می دهد.
خدمات آن شامل پاکسازی کمد و توزیع مجدد مازاد نیز می باشد.
در حال حاضر، بازار دست دوم سهم کمی در بخش کلی مد دارد، اما انتظار میرود در آینده بسته به شرایط کلان اقتصادی، رشد چشمگیری داشته باشد.
صرف نظر از چالش های اقتصادی جهانی و چگونگی تأثیر آن بر نحوه خرید و فروش لباس های افراد، این بخش همچنان نقش مهمی در زندگی مصرف کنندگان ایفا خواهد کرد.
روند مقرون به صرفه در اقتصاد جهانی تحت فشار، ظهور خرده فروشی دست دوم به عنوان فرمت نوآورانه، پذیرش و افزایش تقاضا برای مد قدیمی، جهانی شدن، و افزایش بازیافت و تلاشهای استفاده مجدد برای مهار تأثیر منفی مد بر محیط جهانی، محرکهای اصلی این بازار باقی خواهند ماند.۱
ما در فروشگاه آنلاین اهل مد این امکان را برای شما فراهم آورده ایم که بتوانید لباس های کارکرده در حد نو خود را با ایجاد حساب کاربری فروشندگی و بارگزاری آنها در آن معرفی و با قیمت مناسب به فروش برسانید
آدرس ایمیل خود را وارد کنید و چرخ را بچرخانید. این شانس شما برای برنده شدن تخفیف های شگفت انگیز است!