تولید محتوا تهیه گزارش و ریپورتاژ ، لازمه هر کسب و کاری میباشد. تنها چیزی که باید در مورد تولید محتوا بدانید در حالی که ما در این مقاله تعاریف زیادی را برای شما تعریف می کنیم، اگر فقط یک چیز را یاد بگیرید، باید این باشد: تولید محتوا یک سیستم است. اگر سیستم خوبی داشته باشید، می توانید محتوای خوبی تولید کنید. در حالی که راهاندازی یک سیستم دقیق و سازمانیافته با چندین مرحله ممکن است به نظر اتلاف وقت شما باشد، این چیزی است که به شما امکان میدهد بعداً تلاشهای خود را مقیاسبندی کنید، نقشها و مسئولیتها را به وضوح بیان کنید و مشکلات تولید محتوا را قبل از وقوع آنها حل کنید.
تفاوت بین تولید محتوا و استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا اهداف شما و نحوه برنامه ریزی شما برای استفاده از محتوا برای رسیدن به آن اهداف را مشخص می کند. استراتژی محتوا همیشه حرف اول را می زند، در غیر این صورت هیچ راهی برای سنجش اثربخشی سیستم تولید محتوای شما وجود ندارد. تفاوت بین تولید محتوا و استراتژی محتوا را می توان به صورت زیر تعریف کرد:
تولید محتوا = مجموعه ای از مراحل تعریف شده، مستند، که هر قسمت از محتوا را از ایده به انتشار می برد و اثربخشی آن را در پیشبرد استراتژی محتوای شما تحلیل می کند. استراتژی محتوا = طرحی که به اطلاع میدهد چه چیزی منتشر میکنید، چگونه منتشر میکنید و چرا منتشر میکنید (یعنی ارزش تجاری) به عنوان یک آژانس دیجیتال، گاهی اوقات بلافاصله برای مشتری مشخص نیست که چرا به یک استراتژی محتوا نیاز دارد. برخی از مشتریان ممکن است استراتژی محتوا را به عنوان یک مرحله بی ربط یا دور انداخته ببینند، اما در واقع این مهم ترین است.
ریچارد کندی، مدیر عامل آژانس سئو و بازاریابی محتوا مستقر در بریتانیا Arken Marketing این چالش را با قرار دادن مشتری به جای مشتری خود حل می کند:
«اگر بتوانم به مشتری نشان دهم که سؤالاتی که در مورد خدمات ما دارند، همان سؤالاتی است که مشتریان آنها در مورد سؤالات خود دارند، راحتتر میتوانم آنها را به کار بگیرم. وقتی به آنها نشان دادم که چگونه به آنها کمک میکند تا شخصاً خدمات ما را بهتر درک کنند، خرید خرید بسیار آسانتر میشود.”