فریب متقاعدسازی در اینستاگرام
فریب متقاعدسازی در اینستاگرام ، در اینجا قاعده نظم در پلتفرم اینستاگرام را از دیدگاه روشنفکرانه تری مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم.
این موضوع را با محدوده نظم در فضای مجازی و تولید محتوا ها دنبال می کنیم.
احتمالا برایتان جالب خواهد بود.
نظم قاعده محدود کننده ای برای فرم ها و اشکال هندسی می باشد.
بینظمی در ساختار محتوا
وقتی شما در محیطی بی نظم قرار می گیرید ، در مرحله اول متعجب می شوید.
در مرحله بعد ذهن شما شروع به کنکاش برای دریافت پاسخ به علت بی نظمی خواهد گشت.
خوب اگر شما فردی منظم یا نامنظم باشید ، با دیدن هر صحنه ای از بی نظمی متعجب خواهید شد.
در برخی مواقع غافلگیر می شوید. بنابراین اگر می خواهید به دنبال چیزی بگردید فعالیت می کنید تا چیزی را که میخواهید بیابید
این امر باعث می شود مکانیزم یادآوری در مغز توسعه پیدا کند و تقویت شود و ذهن با این تمرین می تواند در فرایند جستجو و پیدا کردن مواردی که به دنبال آنها است رشد بیشتری پیدا کند.
البته این امر در فضای فیزیکی و دنیای واقعی بیشتر کاربرد دارد.
(فریب متقاعدسازی در اینستاگرام)
بینظمی در ساختار های هنری و سبک ها
اما ، اصل بی نظمی در ساختار های هنری و سبک هایی که به نظر شما بی نظم به نظر می آیند ، خود دارای نظمی هستند که در ذهن خلاق هنرمند شکل گرفته اند.
به صورت تجسمی ذهن شما پذیرای آنها می شود و ذهن شما را به چالش می کشند.
شما را ترغیب به پیدا کردن نظم در آنها می کند.
البته اگر دید هنری داشته باشید ، در غیر اینصورت به دنبال نظم چهار گوش و هندسی تعریف شده ای خواهید بود.
چگونه و چرا؟!
- در دنیای مجازی این نظم چگونه شکل می گیرد؟
- آیا نظم در محتوای ایجاد شده شما پاسخی به نیازهای ذهنی مخاطبان خواهد بود؟
- آیا نظمی در ساختار های محتوی در شبکه های اجتماعی می بینید؟
- آیا جذابیتی برای شما دارند؟
بگذارید چند مثال را برایتان ذکر کنم: امروزه برخی افراد در فضای مجازی به دنبال کسب درآمد از راه های گوناگونی هستند ، از جمله نظم دادن به محتوا های شما.
این افراد به دنبال افراد کم تجربه در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام می گردند و با شیوه های گوناگونی مانند افزایش فالور و یا بی نظم شمردن پیج های اینگونه افراد آنها را ترغیب می کنند که به بهانه نظم دهی به پیج های آنها از این افراد کسب درآمد کنند.
(فریب متقاعدسازی در اینستاگرام)
تهدید بزرگ یا فرصت بزرگ
خوب باید این نکته را بگویم که این یک تهدید بزرگ برای افرادیست که بی تجربه هستند.
به سادگی به دام اینگونه افراد می افتند و به نسبت هزینه ای که می کنند بازخورد نمی گیرند و به مرور علاوه بر اینکه آنها دل سرد می شوند به این افراد فشار می آورند تا برای بهبود و ادامه کار بیشتر باید هزینه کنند و علت نتیجه نگرفتن افراد ساده لوح را به گردن خود آنها می اندازند.
آبشار فالور و غرق شدن پیج ها در اینستاگرام
با ذکر دلایلی صحت این امر را به شما ثابت می کنم.
اول اینکه این افراد سود جو با فالور هایی که به پیج شما سرازیر می کنند (این افراد معمولا افرادی هستند که دسترسی به بخشی از سرور های پلتفرم دارند) آن هم یک شبه یا حتی یک ساعته یا حتی با تقسیم کردن میزان سفارش فالور ها در چند روز ، اصل ارتباط سازی شما را از بین می برند و چه بسا اگر صاحب برند باشید به اعتبار شما لطمه بزنند.
اصل مبتنی بر ارتباط یک به یک یا یک به چند (تبلیغات گروهی)
اصلی که مبتنی بر ارتباط یک به یک یا یک به چند (تبلیغات گروهی) است و همین موضوع برای مخاطبانی که شما از از نزدیک می شناسند بسیار تاثیر منفی دارد و این سوال را برای آنها شما ایجاد می کند که چگونه یک شبه یا یک روزه یا چند ساعته یا حتی ظرف چند روز تعداد فالور های بسیار زیادی به یک پیج سرازیر شده اند آن هم برندی که آنها به خوبی آن را می شناسند.
این موضوع حکم مرگ برای فعالیت/کسب و کار شما دارد.
(فریب متقاعدسازی در اینستاگرام)
مبانی تخصصی مورد نیاز برای مدیریت یک پیج در اینستاگرام
پس از این موضوع می رسیم بر سر محتوای پیج شما.
اگر شما فردی نا اطلاع از مبانی طراحی ، عکاسی و تولید محتوی باشید ، با یک ترفند مهندسی اجتماعی ساده به دام افراد سود جو خواهید افتاد و جیب شما را خالی خواهند کرد.
هزینه ای که شما باید برای دریافت مبانی تخصصی ذکر شده صرف کنید به راحتی از دست می دهید و فرصت یادگیری این اصول را به طور تخصصی از خودتان صلب کرده اید.
درج محتوا طبق ایده خودتان نه نظر دیگران
محتوای پیج اینستاگرام یا دیگر فضاهای تبلیغاتی شما باید بر مبنای اصول فعالیت و سلیقه خودتان و ایده های خودتان پیش برود و نه ایده و افرادی که می خواهند تجربه و خلاقیت شما را نادیده بگیرند.
آنها برای کسب سود نظر خود را به شما تحمیل می کنند.
در دنیای اینستاگرام اگر شما محدود به فرم خاصی شدید ، پیج شما از حالت پر رنگ و لعاب بودن و تنوع و شادابی دور و طراحی و خلاقیت را از دست خواهید داد.
این نظم دهی یک بهانه برای سر کیسه کردن شما توسط افراد سودجو می باشد.
مقایسه سبک محتوای پیج های ایرانی با پیج های خارجی
پیج افراد مشهور ، برند های معتبر را مشاهده کنید آنها هیچگونه از این ترفند ها را که افراد سود جو به شما پیشنهاد می دهند بکار نمی برند.
مقدار بازدید ها و مخاطبان آنها روز به روز افزوده می شود می دانید چرا؟
زیرا آنها به جای اینکه بر روی ترفند های سودجویان متمرکز شوند بر روی فعالیت های خود و اطلاع رسانی های خود سرمایه گذاری می کنند.
در ایران این گونه افراد سودجو که به دنبال لقمه نانی هستند با ترفند های مهندسی اجتماعی و فریب و ترغیب افراد کم تجربه ، در حقیقت فرصت ارتباط سازی موثر را از آنها می گیرند.
از ترغیب تا تله انفجاری در اینستاگرام
اینستاگرام که یک یک پلتفرم سه وجهی متناسب با تصاویر ویدئو ها و برنامه های زنده می باشد یک ابزار برای تبلیغات است.
اما این به این معنا نیست که شما به برند سازی مشغول باشید.
شما تنها کاربری هستید که عضو یک پلتفرم شبکه اجتماعی است.
شما در این پلتفرم نه برند هستید و نه برند محسوب خواهید شد زیرا اصول برند سازی عوامل فوق تخصصی هستند.
تله واژه برندینگ در اینستاگرام برای کاربران ایرانی
برند ها هنگامی که برند هستند برای اطلاع رسانی از فعالیت هایشان ، محتوای تبلیغاتی خود را در این شبکه اجتماعی یا هر پلتفرم دیگری که در آن فعالیت دارند با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند
بنابر این اگر واقعا برند نیستید ، خود را فریب ندهید.
نه افراد دیگر را فریب دهید.
نه فریب افراد سود جو را که با بازی گرفتن عبارات حقوقی برند و برند سازی شما را فریب می دهند را بخورید.
به جای اینکه روی ایده آنها سرمایه گذاری کنید روی فعالیت های خود و کسب تجربیات بیشتر و تخصصی تر سرمایه گذاری کنید.
نظم از دیدگاه هر فردی متفاوت است پس نمی توان فرمت خاصی را برای آن تعریف کرد.
مقایسه تعریف نظم در دنیای واقعی و دنیای مجازی
مانند چیدمان منزل یا محل کار ، دفاتر اداری و فروشگاه ها و … ، چیدمان وسایل هر کدام با نمونه دیگری متفاوت است.
اما اجناس همان اجناس و کالا ها همان کالا ها هستند.
(فریب متقاعدسازی در اینستاگرام)
در یک فروشگاه وسایل و اجناس با نظم دسته بندی شده اند.
آنها قابل دسترس هستند.
همیشه می توان آنها را جابه جا کرد و نظم قبلی را به هم ریخت و نظم جدید و چیدمان جدیدی را ایجاد کرد.
اما در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام همچین شرایطی را ندارید زیرا در هر صورت شما دارای پراکندگی محتوا خواهید شد و امکان مرتب سازی پست ها یتان در آن وجود ندارد.
کسب درآمد به بهای ضعیف شمردن خلاقیت شما در اینستاگرام
این نظم دهی تنها در وب سایت ها قابل مشاهده است که همیشه همه چیز دارای طراحی ، نظم و دسته بندی با قابلیت جابجایی است.
فرم ها قابل تغییر هستند.
گرافیک ها و محیط قابل طراحی هستند
خلاصه دنیایی را خواهید داشت که خودتان می توانید هر جور که دوست دارید به آن شکل و نظم دهید.
آن چه برای برند ها مهم است افزایش اعتبار و رتبه آنها در موتور های جستجوگر مانند گوگل و یاندکست است.
محدودیت نظم در پلتفرم اینستاگرام
به عنوان مثال دیگر: چیدمان منزل و یا محل کار ، شما هر وقت بخواهید می توانید با سلیقه خود نظم محیط را به چالش بکشید.
جابجایی ایجاد کنید.
کسی برای شما تکلیف روشن نمی کند.
هر چیزی را می توانید تغییر دهید.
فرم ها رنگ ها وسایل چیدمان و … خودتان تصمیم گیر هستید.
اما در پلتفرم اینساگرام اینگونه نیست بنا بر این واژه نظم در اینستاگرام شما را در چیدمان ها و دسته بندی ها محدود می کند.
(فریب متقاعدسازی در اینستاگرام)
راهکار برای مقابله با نظم تحمیلی در اینستاگرام
برای رفع این مورد تنها راهکار این است که خودتان باشید.
هر کاری دلتان می خواهد انجام دهید.
آنها به فکر جلب توجه و ترغیب شما و منافع خودشان و تحمیل افکار ذهنی خودشان به شما هستند.
تنها لازم است شما اصول عکاسی ، نورپردازی ، تصویربرداری ، طراحی و تبلیغات و فروش را به صورت اصولی و تخصصی فرا بگیرید.
( با شرکت در سمینار ها و کارگاه های فعال کاردی محور) آن وقت دیگران از شما الگو خواهند گرفت و منحصر به فرد و جذاب خواهید شد.
با این روش شما دیگر فریب ایده ها و نظرات افراد سودجو را نخواهید خورد.
اگر در این حوزه ها تجربه و تخصص ندارید قطعا به دام این گونه افراد خواهید افتاد.
(فریب متقاعدسازی در اینستاگرام)
احراز هویت افراد و پیج های ناشناس در اینستاگرام
- هیچ مرجعی روی نوع فعالیت آنها نظارت دارد.
- شما هیچگونه شناختی نسبت به افراد و نوع فعالیتشان ندارید.
- نوع فعالیتشان در هیچ جایی مورد تایید کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات قرار نگرفته است.
- شما نمی دانید پیشنهادات آنها به نفع شماست یا به ضرر شما.
پس بهتر است قبل از هرگونه ارتباطی با این افراد سود جو ، نظر (کارشناسان فن و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات) را جویا شوید.
در پایان باید بگویم:
مسیر خود را به طور طبیعی طی کنید هر چند اگر کند پیش بروید.
(فریب متقاعدسازی در اینستاگرام)