اکثر نظرسنجی ها به صورت حضوری یا از طریق تلفن یا پست انجام می شد. در حالی که این روشهای نظرسنجی هنوز مورد استفاده قرار میگیرند، اکثر نظرسنجیهای امروزی دیجیتالی شدهاند، زیرا این روزها تقریباً همه آنلاین هستند. به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، تعداد نظرسنجی های انجام شده از طریق اینترنت در 10 سال گذشته به دلیل هزینه نسبتا پایین انجام نظرسنجی های وب در مقایسه با روش های دیگر، به طور چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال، اداره سرشماری ایالات متحده بیش از 130 نظرسنجی و برنامه را هر سال انجام می دهد، و این تنها یکی از بزرگترین نظرسنجی های آنلاین است. امروزه شرکتها اغلب از نظرسنجیهای ایمیلی، نظرسنجیهای پاپ آپ و سایر اشکال پرسشنامه برای جمعآوری بازخورد مشتریان استفاده میکنند.
چه چیزی باعث محبوبیت نظرسنجی های آنلاین شده است؟ ما فهرستی از دلایل تقاضای آنها را گردآوری کردهایم، و اگر منصف باشیم، چند دلیل را نیز درج کردهایم که چرا شکل دیگری از نقشهبرداری ممکن است به نفع شما باشد.
زمانی که فرد برای تکمیل یک نظرسنجی آنلاین نیاز دارد، به طور متوسط حدود دو سوم کمتر از سایر روش های تحقیق است. از آنجایی که نظرسنجیهای آنلاین بهطور خودکار انجام میشوند، نیازی نیست منتظر بمانید تا پرسشنامههای کاغذی برگردند یا مصاحبهگر تلفنی یافتههای خود را جمعآوری کند. علاوه بر این، با نظرسنجی های مبتنی بر وب، زمان پاسخ تقریباً فوری است.
حاشیه خطا با نظرسنجی های آنلاین بسیار کاهش می یابد زیرا شرکت کنندگان پاسخ های خود را مستقیماً در یک نظرسنجی وب وارد می کنند. برخی از روشهای سنتی برای وارد کردن صحیح تمام جزئیات به دقت مصاحبهگران متکی هستند و طبیعتاً هر زمان که فرد مجبور به انجام یک کار تکراری شود، خطای انسانی رخ میدهد. وقتی نوبت به آن می رسد، نظرسنجی های وب معمولا دقیق تر هستند. از آنجایی که پاسخ دهندگان پاسخ های خود را ثبت می کنند، فرصتی برای مصاحبه کننده وجود ندارد که پاسخ را اشتباه تفسیر کند.
وقتی یک شرکتکننده در نظرسنجی با یک مصاحبهکننده زنده صحبت میکند، ممکن است با پاسخهای خود کاملاً صادق نباشند. آنها ممکن است آشکارا دروغ بگویند. نظرسنجی آنلاین به راحتی ناشناس یا محرمانه می شود و نام یا سایر اطلاعات به راحتی قابل شناسایی در مورد پاسخ دهنده جمع آوری نمی شود. بنابراین، بسیاری از شرکت کنندگان احساس راحتی بیشتری می کنند و احتمال بیشتری دارد که صادقانه به سوالات پاسخ دهند.
ترتیب سؤالات در نظرسنجی آنلاین را می توان تغییر داد، یا بسته به پاسخ به سؤال قبلی، می توان سؤالات را به طور کلی نادیده گرفت تا نظرسنجی را برای هر شرکت کننده در حین ادامه دادن، تنظیم کند. نظرسنجی های آنلاین نیز انعطاف پذیر هستند. برخلاف نظرسنجی های کاغذی، که در صورت بروز خطا باید دوباره چاپ شوند، نظرسنجی های مبتنی بر وب را می توان به راحتی تنها با چند ضربه کلید اصلاح کرد. به طور مشابه، آنها را می توان با توجه به جمعیت شناسی جمعیت مورد سوال تغییر داد، و شرکت ها را برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص بدون نیاز به چاپ فرم های نظرسنجی جدید آسان تر می کند.
نظرسنجی های آنلاین هزینه مصاحبه کننده برای نظرسنجی های حضوری یا تلفنی، چاپ و هزینه پست مورد نیاز برای نظرسنجی های پستی و سایر هزینه های مرتبط با سایر ابزارهای نظرسنجی را ندارند.
این یکی راحته؛ با نظرسنجی های آنلاین، شرکت کنندگان می توانند در هر زمانی نظرسنجی کنند، مهم نیست در کجا هستند. با طراحی پاسخگوی تلفن همراه، آنها می توانند در ساعت 3 صبح در مترو نظرسنجی کنند! این بدان معناست که نیازی به برقراری تماس های تلفنی گران قیمت یا فرستادن نمایندگان در سفرهای طولانی مدت نیست.
نظرسنجی های آنلاین نسبت به انواع دیگر تکنیک های تحقیقات بازار، دامنه وسیع تری دارند. اغلب، شرکتها ممکن است اشتباه کنند که نمونهگیری کوچکی از افراد را اجماع عمومی فرض کنند. با نظرسنجی آنلاین، هزاران شرکتکننده در دسترس هستند، و به شما این امکان را میدهد که حجم نمونه خود را برای استخراج دادههایی که با ویژگیهای جمعیت بزرگتر مطابقت دارد، گسترش دهید و نتایج قطعیتری به دست آورید.
نظرسنجیها معمولاً استاندارد میشوند و دادههای قابل سنجشی را ارائه میدهند که به راحتی قابل جمعآوری و تجزیه و تحلیل هستند. در حالی که تکنیکهای تحقیق نظرسنجی کیفی، مانند گروههای متمرکز یا مصاحبههای تلفنی، ممکن است پاسخهای جالبی به دست آورند، تجزیه و تحلیل پاسخها دشوارتر (و احتمالاً نادرست) میشود. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های نظرسنجی آنلاین ابزارهای آماری پیشرفته ای را ارائه می دهند که می توانند برای تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی برای تعیین اعتبار، قابلیت اطمینان و اهمیت آماری مورد استفاده قرار گیرند.
شما این را در معایب نیز خواهید یافت، اما نداشتن مصاحبه کننده نیز می تواند یک مزیت باشد. یک مصاحبهکننده میتواند باعث شود شرکتکننده در نظرسنجی حقیقت خود را از خجالت یا ترس پنهان کند. مصاحبهشوندگان همچنین میتوانند در برخی موارد با زبان گفتاری یا زبان بدن خود بر پاسخها تأثیر بگذارند، که نتایج نظرسنجی را تغییر میدهد.
صداقت در جمع آوری داده ها مهم است، در غیر این صورت، تجزیه و تحلیل شما و اقداماتی که انجام می دهید ممکن است در یک جهت یا جهت دیگر منحرف شود. در حالی که نظرسنجیهای حضوری یا تلفنی میتواند باعث شود که یک فرد پاسخهای خود را «صداقت کند» یا دروغ بگوید، اکثر نظرسنجیهای آنلاین ناشناس بودن را ارائه میدهند، که احتمالاً منجر به بیان افکار و احساسات واقعی افراد در مورد هر موضوعی میشود.
امروزه، افراد بیشتری با استفاده از تلفن های هوشمند خود به اینترنت دسترسی دارند (و نظرسنجی می کنند). یک ابزار نظرسنجی خوب مانند SurveyLegend شامل طراحی پاسخگو است که به طور خودکار نظرسنجی ها را تنظیم می کند تا آنها را به طور کامل در هر دستگاهی ارائه دهد. این بدان معناست که کاربران دستگاه های تلفن همراه نیز تجربه خوبی دارند!
مصرف کنندگان امروزی از تماس های تلفنی ناخواسته متنفرند. علاوه بر این، بیشتر آنها نامه های ناخواسته را دوست ندارند و احتمالاً زمانی برای مصاحبه حضوری ندارند. به همین دلیل است که نظرسنجی های آنلاین بسیار عالی هستند! بنابراین، با یک نظرسنجی آنلاین، شرکتکنندگان میتوانند لحظهای را انتخاب کنند که برای آنها مناسبتر است و زمان لازم برای تکمیل نظرسنجی بسیار کوتاهتر است.
استفاده از نظرسنجی های آنلاین برای تحقیقات بازاریابی یا شرکت شما مزایای زیادی دارد. با این حال، منصفانه نیست که به چند معایب اشاره کنیم.
همه به اینترنت دسترسی ندارند. اگر میخواهید طیف گستردهای از مردم را بررسی کنید، ممکن است فقط با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین، افکار یا نظرات جمعیتشناسی مسنتر و ساکنان روستا را از دست بدهید.
2. محدودیت های سوال پایانی
اکثر نظرسنجیها سؤالات پایانی دارند، به این معنی که پاسخدهنده چارهای جز انتخاب پاسخ یا انتخاب «غیر قابل اجرا» یا «سایر» ندارد. در حالی که پرسشهای پایانی تجزیه و تحلیل نظرسنجیها را آسان میکنند، ممکن است نسبت به انواع دیگر سؤالات از میزان اعتبار کمتری برخوردار باشند (البته میتوانید نظرسنجیهایی را با سؤالات باز ایجاد کنید).
تقلب در نظرسنجی احتمالاً سنگین ترین نقطه ضعف یک نظرسنجی آنلاین است. افرادی هستند که به منظور دریافت انگیزه (معمولاً به صورت پول) پس از تکمیل نظرسنجی به نظرسنجی های آنلاین پاسخ می دهند، نه با تمایل به کمک به پیشرفت مطالعه.
در حالی که گاهی اوقات به عنوان یک مزیت در نظر گرفته می شود، فقدان مصاحبه کننده گاهی اوقات می تواند جنبه منفی نظرسنجی های آنلاین باشد. این به این دلیل است که یک مصاحبه ماهرانه اغلب میتواند پاسخهایی را از یک شرکتکننده دریافت کند که با پاسخهای او چندان آماده نیست. یک مصاحبهگر ماهر همچنین میداند که چگونه زبان بدن را بخواند، و اغلب میتواند تشخیص دهد که یک شرکتکننده چه زمانی دروغ میگوید و همچنین سؤالات را تنظیم میکند تا یک شرکتکننده ناراحت احساس راحتی بیشتری کند.
شما می توانید با عضویت در خبر نامه وب سایت فروشگاه خرید اینترنتی اهل مد از جدیدترین اخبار | جدیدترین محصول ها | جدیدترین مطالب | جدیدترین رویدادها | جدیدترین جشنواره ها و کمپین های فروش ویژه و تخفیف ها و … مطلع شوید.
پذیرش دانشجو بدون کنکور پذیرش دانشجو بدون کنکور ، آموزش های علمی کاربردی کوتاه ترین
تماس با ما
تلفن دفتر فروش: 07191690526 (پاسخگویی 8 صبح الی 12 ظهر)
تلفن های تماس: 09021328836 – 09361699805 (پاسخگویی 8 صبح الی 9 شب)
در صورت عدم پاسخگویی از طریق فرم تماس با ما پیام خود را ارسال بفرمایید
آدرس: شیراز، شهر صدرا، فاز دو، میدان ولایت، خیابان ابوریحان، بلوار ارتش، خیابان آموزگار، رو به روی کوچه دو، نبش کوچه یک
کد پستی: 7199491142
پست الکترونیک:
ahlemod@gmail.com-info@ahlemod.ir
سامانه های رسمی پیام کوتاه فروشگاه اهل مد
50002710099805
آدرس ایمیل خود را وارد کنید و چرخ را بچرخانید. این شانس شما برای برنده شدن تخفیف های شگفت انگیز است!
20 درصد تخفیف ویژه
کد تخفیف شما: C6RYBRNC
زمان اعتبار این کد:
جهت شفاف سازی قیمت های درج شده در سایت فروشگاه و حمایت از حقوق مصرف کنندگان محترم و عرضه کننده های محترم امکان مشاهده ساختار هزینه و قیمت تمام شده کالا در سایت فراهم شده است.