تخفیفات شگفت انگیز

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی ، ما در این مقاله به تحلیل سه پلتفرم شبکه اجتماعی خواهیم پرداخت که نتایج آن ممکن است به شما کمک کند تا متوجه شوید استراتژی های بازاریابی و جذب مخاطب چگونه و با چه منطقی استاندارد میشوند و دامنه فعالیتتان را چطور تقویت کنید.

برای ابتدا به سه پلتفرم واتساپ، اینستاگرام و تلگرام خواهیم پرداخت تا ببینیم در گستره این جغرافیای عظیم چه رخ میدهد و فاصله رقابتی و کاربر محور این پلتفرم ها تا این تاریخ چگونه به روند خود ادامه داده است.

تحلیل های هوشمندانه

باید بگویم که با توجه به اینکه برخی کاربران به دلیل تعصبی که بر روی یک پلتفرم خاص دارند شاید برایشان مقبول نباشد که با پلتفرم های دیگر نیز به طور حرفه ای کار کنند. اما ما در اینجا نکاتی را به شما خواهیم گفت که به این اهمیت به طور فنی و تخصصی پی خواهید برد.

اجازه بدید اول شما را با پهنه گوگل ترند آشنا کنم که وظیفه مقایسه آماری را توسط ابزار های هوشمند به وب مستر ها میدهد. آنها با استفاده از الگوها و نمودارهایی با هوش مصنوعی قدرتمند و پرسرعت وظیفه تحلیل کلمات کلیدی و به تصویر درآوردن بخش مهمی از اطلاعات را به انها بر عهده دارند.

من در اینجا این سه پلتفرم را با هم مقایسه کرده ام که نتایج آن را با هم مقایسه و دنبال خواهیم کرد.

مقایسه جهانی سه پلتفرم واتساپ، تلگرام و اینستاگرام
لینکدونی شبکه های اجتماعی اهل مد
تصویر ۱ – نمودار مقایسه جهانی سه پلتفرم واتساپ، تلگرام و اینستاگرام – امیر معصومی پور

همانطور که در مشاهده میکنید پلتفرم اینستاگرم با رنگ آبی، واتساپ با رنگ قرمز و تلگرام با رنگ زرد و توئیتر با رنگ سبز به نمایش گذاشته شده است.

مقایسه بر سر عوامل ناپایدار

این مقایسه که برای روند یک ساله برای شما به نمایش درآمده از تاریخ ‪Mar 22, 2020‬ الی ‪Mar 14, 2021‬ بررسی شده است. این نمودار نتایج سراسر کره زمین را نشان میدهد و تمام دسته بندی هایی که به ذهنتان جهت جستجو به آن میرسد را شامل شده است.

این نمودار عکس ها، اخبار، جستجوهای موردی و حتی ویدئوهای یوتیوب را نیز شامل شده است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید در حال حاضر واتس اپ در کل دنیا بیشترین نتایج جستجو را در بر داشته است و این نسبت به پلتفرمی مانند اینستاگرام که در حوزه اشتراک تصویر و ویدئو بسیار محبوب است در حال پیشی گرفتن است و اختلاف قابل توجهی را نسبت به واتس اپ تجربه کرده و افت شدیدی از تاریخ ‪ Jan 3-9, 2021‬را تجربه کرده است. به طوری که واتس اپ گوی سبقت را از اینستاگرام ربوده است.

همانطور که میبینید روند رشد اینستاگرام روندی یکنواخت را در پیش دارد و گویی اتفاق خاصی در آن رخ نمی دهد اما واتس اپ چرا این گونه رشد داشته است؟

یکی عملکرد کاربران در این پلتفرم است زیرا اطلاع رسانی در آن به علت حجم ترافیک و امنیت در ارسال و دریافت محتوا سریعتر و امن تر بوده و حجم مصرفی کمتری به جهت محتوا ها را در نظر داشته است. بنابراین توضیح می توان گفت اطلاع رسانی و رشد محتوایی در پلتفرم واتساپ سریعتر رخ داده است.

نوسانات و قله های رکورد شکن

نوساناتی که قله های صعودی را در توییتر و اینستاگرام ایجاد شده به دلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همزمانی آن با رشد اپیدمی کوید نوزده بوده. بنابراین می توان اینگونه تحلیل کرد که در جریانات بین المللی هجوم مخاطبان به دو پلتفرم اینستاگرام و توییتر بیشتر بوده اما در مواقعی که اینگونه مسائل در دنیا کمتر به خود رنگ بگیرد نرخ افزایشی استفاده از پلتفرم واتساپ رشد بیشتری را به خود دیده است و عمدتا تمرکز کسب و کار ها بر روی این پلتفرم بیشتر شده است.

مقایسه منطقه ای پلتفرم ها
تصویر ۲- مقایسه منطقه ای پلتفرم ها – امیر معصومی پور

اما در مورد مقایسه منطقه ای قضیه مقداری متفاوت تر است و همانطور که در تصویر بالا ملاحظه می کنید پلتفرم اینستاگرام بیشترین کاربران را از لحاظ تولید محتوای آنلاین و آفلاین به خود اختصاص میدهد که این نشان میدهد تا چه اندازه این پلتفرم جهت حفظ بقای خود به تولید محتوا توسط کاربرانش وابسته است. که این هم عینی مصرف ترافیک و حجم مصرف اینترنت بیشتر و اشغال سرور ها تا آنجایی که در برخی کشور ها در ساعات پر ترافیک قادر به استفاده بهینه از این پلتفرم نیستند و همین امر منجر شده تا برخی از کاربران به پلتفرمی مانند واتساپ یا تلگرام کوچ کنند.

عوامل اقتصادی بر سر رشد دامنه ای پلتفرم ها

اما نکته دیگری که وجود دارد میزان درآمد کاربران به استفاده از این پلتفرم ها نیز بستگی دارد. همانطور که میبینید در کشور هایی مانند روسیه، استرالیا، آمریکای شمالی، کانادا و اروپا به دلیل اینکه از نرخ رشد اقتصادی خوبی برخوردار هستند از ترافیک بیشتر و صرف هزینه های بیشتری جهت فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام برخوردار هستند.

اما در بخش آمریکای جنوبی، بخشی از آفریقای شرقی و خاورمیانه مخاطبان پلتفرم واتساپ بیشتر می باشند. دلیل آن نیز وضعیت اقتصادی و یا شاید هم فرهنگ و یا سایت دولت ها نیز باشد.

تاثیر کشور های پر جمعیت

هند و عربستان سعودی دو کشور پر جمعیتی هستند که در نزدیکی کشور ما ایران قرار دارند و آن گونه که به مشاهده میکنیم از پلتفرم واتساپ بیشترین استفاده را دارند. و ترکیه نیز در بخش خاورمیانه با بیشترین کاربرانی مواجه شده که از توئیتر استفاده میکنند.

مقایسه علاقه مندی ها در پلتفرم های شبکه های اجتماعی
مقایسه علاقمندی ها در پلتفرم های شبکه های اجتماعی
تصویر ۳ – مقایسه علاقمندی ها در پلتفرم های شبکه های اجتماعی – امیر معصومی پور

این که اینستاگرام از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعیست شکی نیست حال میخواهیم ببینیم که از لحاظ علاقمندی ها این پلتفرم ها در چه وضعیتی قرار دارد. جهت این امر به تصویر بالا نگاه کنید. فقط رنگ های آبی را مشاهده می کنید اما علت چیست؟

چرخه بازگشت توسعه اینستاگرام

حال به بررسی این سوال می پردازیم. اینستاگرام در دو پارامتر رکورد شکنی داشته است یکی چرخه بازگشت مخاطبانش به این پلتفرم و دیگری، چرخه دانلود این اپلیکیشن در اپ بازار های معروفی همچون گوگل پلی و دیگر… .

پارامتر بعدی محافظت از داستان هایی است که مخاطبان ایجاد میکنند و این به حلقه محافظتی داستان ها در برخی نقاط دنیا معروف شده است. در همین حوزه دانلود داستان ها با رشد بیش از ۴۰۰ درصدی روبرو شده است که این نشان دهنده بازدید بیشتر و دانلود استوری ها در این پلتفرم است.

حلقه توسعه اینستاگرام

ما در این تصویر با دو پارامتر روبرو هستیم یعنی گزینه های ۳ و ۵ و این نشان میده که برخی مخاطبان برای گسترده شدن بازدید های داستان های خود از پلن های تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کرده اند که در حلقه توسعه اینستاگرام قراردارد که با رشدی بالغ بر ۷۵۰ درصد را به ما نشان می دهد و عمدتا در شمال اروپا بیشترین استفاده را داشته است.

و گاها که در مورد ۵ با آن و به رو هستیم حلقه های تبلیغاتی می باشد که برای اینستاگرام صورت می پذیرد که آن هم باز از طریق کاربران واسطه انجام میپذیرد . این کاربران واسطه معمولا وبمستر هایی هستند که مدیران سایت به آنها می گویند و آنها با ایجاد ارتباط بین موتور های جستجو و ابزار های توسعه محتوا در سرور ها و سیستم ها CSM خود به آنها می پردازند.

نگاهی به روند رشد واتساپ در بازه تاریخی عنوان شده
نگاهی به روند رشد واتساپ در بازه تاریخی عنوان شده
تصویر ۴ – نگاهی به روند رشد واتساپ در بازه تاریخی عنوان شده – امیر معصومی پور

خوب با توجه به اینکه در این زمان آمریکای جنوبی و بخصوص بخش غربی آن دست خوش تحولات زیاد سیاسی و اقتصادی بوده روند اطلاع رسانی در این بخش از جغرافیا قابل توجه است که چگونه به رشد اطلاع رسانی و کاربرد پلتفرم واتس اپ انجامیده. کاهش سرعت اینترنت و بارگذاری زمان بر محتوا ها منجر شد تا کاربران این مناطق بیش از پیش به استفاده از پلتفرم واتساپ روی بیاورند.

بحران در غرب کشور های آمریکای جنوبی

این روند افزایشی بیشتر در کشور هایی همچون کنگو، برزیل، پرو، بولیوی، مکزیک و پاراگوئه قابل مشاهده است و حتی بخش از اکوادور را هم در بر میگیرد و ام در بخش خاور میانه نیز کشور هایی همچون پاکستان دستخوش تحولات سیاسی و کشمکش های داخلی بوده اند و این روند که با رشدی بیش از ۳۱۵۰ درصدی کاربران و استفاده آنها از واتساپ بوده مواجه شده است.

این تحولات به گونه ای بوده از از تاریخ Aug 2-8, 2020 تا Sep 6-12, 2020، ادامه داشته و ناگهان با روند نزولی یعنی تا تاریخ Sep 27-Oct 3, 2020 مواجه شده است.

پلتفرم heymods

 اما در این تاریخ چه اتفاقی افتاد که این روند صعودی و نزولی در این پلتفرم اتفاق افتاد. در این زمان پلتفرمی با آدرس (https://heymods.com/) به روی کار آمد و مخاطبان واتس اپ در آن مناطق به این سایت مراجعه کردند. اما این سایت برای آنها چه مزیتی داشت؟

این پلتفرم (heymods) پکیج هایی را معرفی و عرضه کرد که:

  • WHATSAPP PLUS
  • GBWhatsApp
  • HeyWhatsApp ANTI-BAN

بودند و آنها را برای آن دسته از مخاطبینی که درگیر چالش بن شدن اکانت هایشن شده بودند ارائه داد.

حتی در کشور هائیتی، توگو و حتی تانزانیا از این بسته ها استفاده کرده بودند. آنها به دنبال افزونه های توسعه دهنده اپلیکیشن واتساپ بوده اند. (تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی)

اما در مورد توییتر و تلگرام باید بگویم که در مخاطبان بیشتر در فضای اطلاع رسانی در این پلتفرم ها حضور داشتند بخصوص توئیتر که بیشتر روند کوید ۱۹ و انتخابات آمریکا در آن پوشش داده شده است.

فروشگاه خرید اینترنتی اهل مد این مقاله را در اختیار شما قرار داده است.

 

مهندس امیر معصومی پور

مهندس امیر معصومی پور

مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های تجارت الکترونیک

بارکد واتس اپ امیر
تخفیف 40 درصدی
تخفیف 30 درصدی
تخفیف 20درصدی
پوچ!
تخفیف 20 درصدی
تخفیف 30 درصدی
پوچ!
تخفیف 20 درصدی
تخفیف 40 درصدی
تخفیف 50 درصدی
تخفیف 20 درصدی
پوچ!
شانس خود را امتحان کنید و برنده شوید!

آدرس ایمیل خود را وارد کنید و چرخ را بچرخانید. این شانس شما برای برنده شدن تخفیف های شگفت انگیز است!

نظر سنجی فروشگاه

1درج مشخصات
2نظر سنجی 1
3نظر سنجی 2
4نظر سنجی 3
5نظر سنجی 4
6نظر سنجی 5
7نظر سنجی 6

20 درصد تخفیف ویژه

کد تخفیف شما: C6RYBRNC

زمان اعتبار این کد:

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
این کد تخفیف منقضی شده است. جهت تمدید با پشتیبانی تماس بگیرید

جهت شفاف سازی قیمت های درج شده در سایت فروشگاه و حمایت از حقوق مصرف کنندگان محترم و عرضه کننده های محترم امکان مشاهده ساختار هزینه و قیمت تمام شده کالا در سایت فراهم شده است.

1مدارک مورد نیاز
2مشخصات طرفین توافق نامه
3موضوع توافق نامه
4تایید و امضاء توافق نامه

به نام خدا

توافق نامه همکاری ویژه تولید کنندگان

این توافق نامه فقط برای همکاران در شهر شیراز و شهر صدرا قابل اجرا می باشد.

شرایط همکاری با ما:

  • آپلود کارت ملی
  • آپلود عکس 4×3
  • امضاء توافق نامه
  • در صورت داشتن مدارک ثبت محصول انحصاری ارائۀ کپی ثبت محصول الزامی می باشد.

فرم ثبت نام و ایجاد حساب فروشگاهی

https://ahlemod.ir/store/